Coaching & advies

Verlang jij naar meer vitaliteit? Naar meer energie, fitheid en zin in je leven? Ontdek wat je er zelf aan kunt doen. Met 1-op-1 coaching. Geen quick fixes, standaard adviezen of hypes. Wel duurzaam maatwerk. Precies passend bij wie je bent. En hoe je wilt leven. Zodat je weer of meer tot léven komt.

Ik ben Carin Hobbelman

Vitaliteitscoach en -therapeut. Ik coach je in het vinden en volhouden van een vitale manier van leven. Ik kijk naar de mens als geheel. Naar lichaam en geest mét het zenuwstelsel als verbinding ertussen. Een unieke ‘psychoneurobiologische’ aanpak. Daarbij kijk ik naar totaalplaatje van slaap, stress, beweging, voeding, je gevoelsleven en zingeving. We sleutelen aan factoren die voor jou een verschil gaan maken. Ik leer je, middels mijn ‘sleutelmethode’, daarvoor de benodigde vaardigheden. Naar het beste bewijs. Zodat jij je vitaler voelt. Ook als je met chronische ziekte of pijn kampt. Dan zet ik mijn expertise therapeutisch in. Ondersteunend en aanvullend op de zorg van je zorgprofessional.

Waarvoor kun je mij mij terecht?


  • Energiegebrek
    Je hebt gebrek aan energie. Je voelt je al lange tijd vermoeid. Je bent niet fit.
  • Stress, overspannenheid en burn out
    Je kampt (al lange tijd) met teveel stress. Bent overspannen of herstelt van een burn out.
  • Neerslachtigheid, depressie
    Je zit niet lekker in je vel. Je voelt je ontevreden of somber. Je worstelt met depressiviteit.
  • Slaapproblemen
    Je wordt ’s morgens moe wakker. Je slaapt slecht. Inslapen, doorslapen of voldoende slapen.  Je krijgt het niet voor elkaar.
  • Leefstijlaanpassingen
    Je wilt of moet je leefstijl veranderen. Vanwege doktersadvies, persoonlijke voorkeur of gevoeligheden. Eetgewoontes aanpassen, stoppen met roken, meer bewegen. Beter voor jezelf zorgen. Dat soort zaken.
  • Chronische pijn
    Je hebt last van chronische pijn. Je bent al bij huisarts of specialist geweest. De klachten blijven of komen terug. En je moet er ‘mee leren leven’.
  • Medische aandoening
    Je kampt met een chronische medische aandoening. Je wilt de kwaliteit van je dagelijks leven verbeteren. Meer uit je zorgbehandeling of leven leren halen.

Hoe ziet een coachingstraject eruit?


Intake

We starten met een uitgebreide intake, inclusief testen. We brengen je situatie goed in kaart. We zoeken uit wat belangrijk én haalbaar is voor je. We spreken concrete doelen af. Je weet precies waar je naar toe werkt.

Vitaliteitsplan

Ik stel een persoonlijk vitaliteitsplan voor je op. Een unieke integrale aanpak waarmee we stap voor stap je doelen gaan realiseren. Gebruikmakend van je sterke kanten, je voorkeuren en oplossingen die dicht bij je liggen.

wekelijkse coaching
& tools voor thuis

Wekelijks een uur coaching. In de praktijk of natuur. Je ontdekt wat voor je werkt. Je krijgt tips en opdrachten mee voor thuis. Aan de slag met nieuwe vaardigheden. We werken aan duurzame (gewoonte) verandering.

Evaluaties & eindgesprek

Om de 4 weken testen we je voortgang. We evalueren en sturen bij waar nodig. Zo blijven we op koers. We sluiten af met een eindevaluatie. Je ziet wat je hebt bereikt. Je weet wat voor je werkt zodat het resultaat blijft.

Wat gaat vitaliteitscoaching je brengen?


  • Je weet wat echt belangrijk voor je is. Je weet wat je nodig hebt om dat na te streven. Je weet wat bij je past en wat niet. Je vindt de regie terug over je leven.
  • Je krijgt inzicht welke (leefstijl)factoren invloed hebben op je situatie. Je leert wat je er zelf aan kunt doen. Wat voor jou een verschil maakt.
  • Je leert bijvoorbeeld beter slapen. Beter ademen, beter ontspannen. Goed omgaan met stress en emoties. Goed bewegen en pijn managen. Goede voedingskeuzes maken. Je waarden uitleven. Je verbetert daarmee je gezondheid en vitaliteit.
  • Je ontwikkelt gezonde gewoontes. Een vitale manier van leven die écht bij je past. Bij wie jij bent. Bij jouw situatie. Gebruik makend van je sterke kanten. Met oplossingen die dicht bij je liggen.
  • Beter nog. Je leert vaardigheden om dit vol te houden. Dus ook als het tegenzit of moeilijk wordt.
  • Je voelt je fitter, sterker en veerkrachtiger. Ervaart meer energie, voldoening en tevredenheid. Je zit beter in je vel. Fysiek en mentaal . (Meer) in staat om te gaan voor wat voor jou belangrijk is.

Lokatie en tarieven

Coaching vindt plaats op mijn praktijk. Xenonweg 13K in Amersfoort. Of buiten in de natuur. De intake duurt 90 min en kost 99 euro. De 1 op 1 sessies duren in principe een uur. Het tarief is 75 euro per uur. En 39,50 per half uur. Dit is inclusief voorbereidingstijd en verwerkingstijd van onze gesprekken.

Zorgdekking
Ben je aanvullend verzekerd? Het traject wordt soms gedeeltelijk vergoed onder ‘alternatieve zorg’. Ik ben lid van de beroepsvereniging BOvV. Een waarborg voor de kwaliteit van de beroepsuitoefening.


Kan ik een verschil voor je maken?

Wil je weten wat ik voor jou betekenen kan? Heb je interesse, vragen of wil je kennismaken? Stap in voor een “PIT STOP” – vrijblijvend. Dan maken we een ‘online’ afspraak en bespreken jouw vraag en situatie. Jij krijgt helder of je bij mij aan het juiste adres bent. Klopt het en klikt het? Beslis je daarna of je met mij FIT Verder wilt.


Naar de pitstop

Zij gingen weer FIT Verder…

Marjan van der Kuil
Moeder van twee

Door alle hypes en tegensprekende informatie in de voedselwereld zag ik door de bomen het bos niet meer. Wat is gezond eten nu precies? De andere vraag was of er iets gedaan kon worden aan de pijn in mijn rug en benen. Daar had ik vooral veel last van tijdens het omhoog lopen en bij lang staan.

Wat ik leerde was dat mijn lichaam een systeem is, dat als geheel werkt en alles samenwerkt. Ze leerde me een goede houding aan d.m.v. praktische ezelsbruggetjes. Deze schieten me nog steeds dagelijks te binnen. Door het aanleren van een goede ademhaling heb ik veel bereikt m.b.t mijn conditie en fysieke inspanning.

Carin heeft me ook geholpen om anders naar mezelf te kijken en mezelf niet continu te bekritiseren. Zonder zweverig en psychologisch gedoe. Haar nuchtere aanpak heeft mij echt geholpen. Heel eenvoudig door gewoon te leren hoe je lichaam gemaakt is en hoe het werkt. Ik had de hoop opgegeven dat ik ooit goed rechtop zou kunnen staan, maar het is uiteindelijk toch gelukt. Met praktische tips en wat trucs krijg ik nu ook meer fruit naar binnen.

Carin keek naar mij als mens. Hoe ik functioneer, wat ik belangrijk vind en hoe ik mijn leven leef. Allemaal zaken die belangrijk zijn om oplossingen te vinden, die goed voor mijn lijf en voor mij als persoon werken. Na jaren therapie gehad te hebben op allerlei gebieden, heeft deze nuchtere aanpak met aandacht voor het totaalbeeld het verschil gemaakt.

Robert Vos
Leidinggevende

Ik ben echt blij met de relatief eenvoudige tips en oefeningen, die geen tijd hoeven te kosten. Ze zijn in je dagelijkse leven en bewegen al toepasbaar. Ik had weinig energie en klachten in mijn rug en nek. Door bewuster te bewegen en te letten op mijn houding, heb ik gemerkt dat die eenvoudige tips en tricks mij helpen mijn lichaam op een juiste manier te belasten.

Ik heb veel behandelingen gehad voor mijn rug, maar dat nam nooit de klachten weg. Nu merk ik dat mijn onderrug beter (sterker) is en ik minder nek en hoofdpijnklachten heb. Ook voel ik mij beter qua energie en fitheid. Door de tips voor een gezondere levensstijl om onder andere zo minder, maar vooral anders te eten. Het zijn tips waar ik altijd weer op terug kan vallen, als het even wat minder gaat. Ik weet wat ik dan zelf kan doen om de situatie te veranderen. De uitdagende term “portiecontrole” is goed blijven hangen ;-).

Carins aanpak is gericht op het individu! Erg prettig. Iedereen is uniek en zo word je ook ontvangen en behandeld. Je leert om te “zijn” en te “doen” zoals je bent gemaakt!

Carlijn de Wit
Ambulant gezinsbegeleider

Ik ben heel blij met het resultaat!! Al meerdere keren was ik begonnen met hardlopen, maar ook weer afgehaakt vanwege terugkerende knieklachten. Ik wilde graag de 10 km lopen zonder klachten.

Carin’s hielp mij om te ontdekken waar in mijn beweegpatronen of houding ik niet optimaal beweeg. Dat ontdekken motiveerde mij ook om de corrigerende oefeningen te doen. Ik vond het heel plezierig dat die voor mij uitgebreid beschreven waren in een correctieplan. Op een goede manier gebruik maken van je lichaam komt duidelijk terug in de oefeningen. Het vormde de basis voor de verbetering van mijn klachten. Het terugkijken van de ‘voor en na video’s’ van de beweegscan vond ik ook erg leuk. Ik ben blij dat ik ontdekt heb hoe ik nu goed bewegen kan.

Ik heb geen knieklachten meer en de 10 km, ja zelfs de halve marathon, is behaald! Eindelijk… Ik geniet van het rennen! Wat maakt het me blij dat ik dat nu zonder klachten kan! Blij ben ik ook met de extra spierversterkende oefeningen in het trainingsadviesplan. Die kunnen me helpen om mijn loopprestaties nog verder te verbeteren! En mochten de klachten ooit toch nog weer terugkomen, dan weet ik wat ik er zelf aan kan doen!

Vertel me meer over de pitstop!